Telefonia internetowa powoli staje się realną konkurencją dla operatorów sieci telefonów stacjonarnych i komórkowych. Klienci obawiają się jednak, że korzystając z technologii VoIP przy połączeniach telefonicznych będą zmuszeni do zmiany dotychczasowego numeru telefonu.
Zmiana numeru niekonieczna
Błędne jest przekonanie mówiące, że korzystanie z telefonii internetowej wymusza na użytkowniku zmianę numeru telefonu. Operatorzy VoIP, gwarantują możliwość przeniesienia dotychczasowego numeru telefonu stacjonarnego do operatora VoIP. Można przenieść każdy numer, niezależnie od tego, czy jest to operator tradycyjny czy inny operator telefonii internetowej.
Klient nie musi przejmować się formalnościami związanymi z przenoszeniem numeru telefonu, jeśli np. korzysta z oferty firmy FCN, działającej na polskim rynku telefonii internetowej od wielu lat. Operator załatwi większość spraw z tym związanych.
Jak tego dokonać?
Przenoszenie numeru wygląda w ten sposób, że klient zakłada konto u operatora telefonii VoIP i wybiera swój tymczasowy numer telefonu. W kolejnym kroku użytkownik wypełnia formularz przeniesienia swojego numeru w Panelu Użytkownika i oczekuje na informację mailową od konsultanta. W wiadomości elektronicznej klient otrzymuje dokumenty, które musi wydrukować, podpisać i odesłać pod wskazany adres operatora. W mailu zwrotnym otrzymuje potwierdzenie przyjęcia wniosku. To wystarczy, aby operator zajął się fizycznym przeniesieniem numeru klienta.
W zależności od operatora procedura tego typu może trwać do 30 dni, ze skutkiem na koniec miesiąca.
Chęć zmiany numeru
Nie każdy użytkownik przenoszący się z telefonii stacjonarnej do internetowej musi korzystać z poprzedniego numeru telefonicznego. Może go zmienić na wybrany przez siebie numer. Technologia VoIP to dobre rozwiązanie dla wszystkich klientów prywatnych i firm, którzy zastanawiają się nad nowym dostawcą telefonii stacjonarnej i chcą znaleźć prosty numer telefonu dla siebie. Operator dołoży wszelkich starań, aby taki numer dla klienta przygotować. Można wybierać spośród:
- numerów miejskich z dowolnej strefy numeracyjne w Polsce,
- numerów zagranicznych, z praktycznie dowolnego kraju na świecie,
- numerów infolinii rozpoczynających się od 801,
- specjalnych numerów platynowych oraz złotych, które składają się z łatwych do zapamiętania ciągów cyfr.
Dodatkowo, firma korzystająca z technologii VoIP ma możliwość skorzystania z szeregu zaawansowanych usług dodatkowych usprawniających pracę biura, m.in. z wirtualnego faksu, wirtualnej centrali telefonicznej czy systemu telekonferencji.